Hafzhan Rauf's turn 5!

30 August 2015


Assalamualaikum,

Jangan salah baca ok. Bukan aku yang berumur 5 tahun. Tapi blog aku ni ha. Kasi tepuk tangan sikit. Nak tiup lilin ni. Kalau ada yang pernah buka section "About" tu mungkin tau sedikit sebanyak pasal blog aku --Cepat ngaku yang korang tak pernah buka kan? Aku tau hahaha

Dari 2010 - Sekarang
Sebelum 2010 tu aku dah pernah cuba buat blog atas pengaruh cikgu sekolah aku, Cikgu Mazidah. Aku dulu selalu baca blog dia masa 2009 (beliau mengajar aku geografi, tingkatan 3). Beliau suka share pasal student beliau mengajar, aku rasa seronok bila dapat share cerita macam tu. Masa tu baru berjinak dengan myspace je. So aku buat blog sebab nak mencuba --Tapi aku delete blog tu sebab macam masih noob and tak ramai yang my age pakai blog (or aku tak jumpa sebenarnya? hahaha)

Tahun 2010, baru start blog secara real. Again pengaruh seorang cikgu juga, Kyra Aisyah (Cikgu english). She encourage us to have a blog and i was like, "Yea why not". Maka lahir lah blog ni.

Sumthing-stupid (2009) : Deleted
Ni nama pertama blog masa cuba cuba nak buat blog dulu. Nama ni diambil sebab tak nak ada orang recognize blog aku sebab aku ni pemalu sebenarnya --Ala tau korang tak caye. Okbai




Stupidity-zone (2010-2015)
Nama ni diambil sebab teringat nama blog lama and aku yakin blog aku nanti ada entry bodoh-bodoh je. Kan betul memang merepek je entry aku. Aku dah delete most of the entry masa buat filter entry. So korang tak payah nak check ok? --Ini antara entry favorite aku masa pakai nama blog ni (http://hafzhanrauf.blogspot.com/2011/06/panjang-patutlah.html)


Hafzhanrauf (2015 - sekarang)
Ok ni tiba-tiba nak tukar sebab malu nak submit url blog bila ada orang offer untuk bagi job review. Gila kau tak malu nama blog ada perkataan "stupid" kat situ. --Yang ni aku dah cerita kat section about tu. So tak payah la cerita lagi eh?

Yes aku tukar nama blog. Kalau nak tau lebih lanjut, boleh klik sini (http://hafzhanrauf.blogspot.com/2015/07/tukar-url-blog-tanpa-hilang-readers.html)

Okay nanti aku sambung entry ni. Too much pulak panjang dia haha. Excited sebab blog umur 5 tahun dah. Ni kalau budak, memang dah masuk tadika kot.

14 comments:

  1. 5 years already???wahhh mesti pernah cash out nuffnang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeas dah 5 years and pernah cash out nuffnang sekali. Tapi amount tak banyak pun. so malas la nak citer kat blog hahahaha

      Delete
  2. Waaaa dah lima tahun laaa... KTC tiga tahun pun tak sampai lagi. Haha
    Tahniah tau. And teruskan berblogging ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha yea. Ala KTC tak payah 5 tahun pun dah macam blog sunbaenim (senior). Thanks! KTC pun teruskan berblogging okay :)

      Delete
  3. wah samalah kita hi3....
    nik pon dah 5 tahun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Blog kita sebaya la ni? Ok jom masuk tadika sama-sama hahaha

      Delete
  4. waaa... dulu ada simpan gambar2 design blog. hilanggg..... huhu. happy birthday stupidity-zone (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gambar-gambar tu sebenarnya search kat bahagian "from my blog" masa nak upload gambar for entry tu. Maknanya, those gambar tu ada kat mana-mana entry lain dalam blog ni. Kalau simpanan sendiri, memang tak jumpa la jawabnya hahaha.

      Huu jangan la panggil nama blog yang tak berapa nak matured tu. Malu la hihihi. BTW thanks :)

      Delete
  5. tahniahhh ya. :D
    lama 5 tahun tu, semoga terus berblogging dengan bersemangat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks BV! Tu la. Ni pun tak sangka dah 5 tahun. Rasa macam cepatnya masa berlalu.

      Delete
  6. congrets da masuk 5 tahun, hihhi, header baru ni mmg cantik n simple, i like ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih! Header baru ni kawan yang buatkan haha :)

      Delete