[Photo] #HaNaTravelling Hafzhan and Wana Travelling

02 August 2015


Assalamualaikum,

Okay ini dia entry yang akan dipenuhi dengan gambar. So, nak warn awal-awal la yang yang entry kali ni mungkin boleh buat lappy korang jammed kejap.

Ini adalah antara gambar yang terpilih diantara dalam 300++ gambar (Well perempuan kan? Banyak selfie je sebenarnya hahahah) So dalam entry ni nak acah-acah photography sikit.

Details gambar;

Captured by main camera Sony Xperia Z3, front camera Sony Xperia Z3, and main camera of Samsung Galaxy S3.

Photo editing used is VSCO Cam, mainly pakai preset C1 dan ada buat sedikit adjustable kat brightness, contrast, saturation and sharpen. Masa ni tengah gila dengan kaler gambar yang vibrant. So yeah, C1 :) --Pastu ada yang terlupa edit tu, aku edit kat photoscape je hahahaha

Location: Phuket, Krabi.


Okay album gambar #HaNaTravelling bermula dari sekarang!


Entry ni cuma nak share gambar je. Tak ada sebarang suggestion untuk korang pergi hotel mana atau makan kat mana atau lawat tempat yang best.

Sebab aku rasa aku dah mention kat entry sebelum ni yang aku melawat Thailand ni pun sebab program universiti. Tak ada la bersuka ria sangat (Emm mungkin ada sikit hahahha) -- Ini [link] untuk entry sebelum ni.

Oh yea, aku ni bukan photographer tau. Aku tak reti nak bagi tips edit gambar (If lepas ni ada yang tanya ke) But i can give suggestion kalau nak (kot). Semua benda aku buat suka-suka je. Dan  tak pernah masuk kelas photography. So rasa macam tak berapa nak layak share benda gini. Kang kena marah dengan sifu photographer bila ter-bagi ajaran sesat

Sekian :)

4 comments:

  1. lawa sgt gambar! anyway korang berdua mcm kembar je =_= masih keliru yg mana satu ajan huuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lol serious lah? Ramai jugak cakap kitorang macam kembar sebenarnya. Tapi ingat depa joke je.

      Ajan of coz la yang muka kembang tu hahahahahahahahha

      Delete
  2. Yes....agak mirip lah korang berdua huhu

    ReplyDelete