Tragedi group whatsapp

09 August 2015


Assalamualaikum,

Ingat tak dalam entry sebelum ni (Klik sini kalau nak ke entry tersebut) yang macam dah lari topik tu aku ada pesan supaya hati-hati bila nak send benda pelik-pelik dalam group whatsapp gila-gila korang?

Sebenarnya pernah berlaku tragedi dimana aku ter-accident-ly hantar kegilaan aku kat group yang salah. Aku terhantar gambar ipad aku kat group EXCO MT Kelab. Rasa macam nak menangis je. Malu gila.


"Gais, iols boring gila dengar ceramah ni. Nak main ipad lah. BTW, iols dah tangkap gambar pakai ipad ni. Lawa tak kamera ipad iols?"

Lepas hantar 2 gambar dan 1 mesej aku masih tak sedar yang aku dah salah hantar sampai la ada orang tulis "Ajan, kau salah group ni". Masa ni rasa macam nak menjerit je tsk tsk. Malu la dah ter-show off ipad buruk tu kat orang lain huaaa

Benda ni terjadi bila aku tak betul-betul keluar dari group whatsapp EXCO MT Kelab (Terus pi home button). So bila tekan simbol whatsapp tu, keluar balik group whatsapp terakhir yang aku view tu. Aku pun dengan gembira send sebab disangkanya group whatsapp gila-gila aku.

Pengajarannya jangan gopoh sangat dan jangan terlampau over-confident serta over-excited masa nak send tu. Jangan lupa baca bismilah dulu.

P.S: Hilang respect bila dalam meeting tsk tsk

14 comments:

  1. Replies
    1. Wanna know something? Walaupun kelakar macam ni, none of member group EXCO MT Kelab tu gelak tau. Serious gila tsk tsk

      Delete
  2. Hahaha, memang malu lah, keluar group lah kalo camtu.
    hehe, gurau je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I Exco. Kalau keluar kang Presiden marah. Konflik pulak jadinya kang hahahahah.

      Delete
  3. Replies
    1. Untuk kes ni, tak sengaja jadi kelakar hahahahhahahah

      Delete
  4. hahahha.LOL
    kawan BV pernah salah send morning msj dia with her bf dalam group kelab. hahaha. ayat jiwang siap muah2. hahahaha. lagi lawak. cara nak cover, kata dia kena hack kawan. XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. OMG JIWANG AND GROUP KELAB?!! NHAHAAHHA mesti kelakar gila. I masa tu dah panik gila tak dpt fikir nak bagi excuse apa tsk tsk malu tau hahahahaa

      Delete
  5. pernah jgk tersalah hantar mesej tpi nasib kt kawn perempuan. Dan ad jgk yang hampir send kt group batch ==' Haah. Pengajaranny jgn confident sgt taip laju laju. hihi

    http://anies-msletoes.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nasib baik. Tu la jangan gopoh. Memula kena check typo pastu kena check receiver. Ni tak, selamba tekan send hahahah

      Delete
  6. malunya! lepas ni kena check betul-betul baru send

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai-ramai sila ambil iktibar dari tragedi ni ok? XD

      Delete
  7. Replies
    1. YES sebab rare gila kot. Tu yang mahal. Pastu tu la bongkak nak tunjuk kat orang. So padan muka diri sendiri. Memang tunjuk kat semua orang jadinya hahahaha

      Delete