Contest: Cerita kantoi.

01 June 2011


Semua ni bermula apabila aku menghadiri Super Show kat Malaysia tu. Walaupun dapat tengok dari jauh tapi tetap puas hati sebab bukan lihat mereka dalam skrin komputer lagi. Semua yang datang menghayunkan sapphire blue super junior light blue stick, tak terkecuali dengan aku.

Aku jadi cukup hyperactive bila tengok dyorang buat persembahan lagu super girl, sebab melalui lagu tu la aku kenal Super Junior. Aku sangat suka dengan ZhouMi dalam music video tu. Berbalik pada super show tu, aku menjerit-jerit nama ZhouMi sambil menghayun-hayunkan lightstick tu.

Malang tak berbau, lightstick yang aku hayun tu tercampak ke pentas. Aku bertekad untuk mengambilnya, yela orang macam aku ni bukanlah kaya sangat. Jadi lightstick tu sangat berharga memandangkan aku sekarang dah jadi ELF. 

Semasa lightstick tu jatuh kat pentas tu tak ada sesiapa yang perasan sebab kat kawasan penonton dah terlampau banyak lightstick. Aku hanya mampu melihat dari jauh lightstick aku. Tapi semakin lama aku semakin leka. Aku tak perasan lighstick aku dah tak ada kat pentas tu. Tempat duduk aku dan pentas jaraknya sangat jauh, jadi aku tak berapa nak nampak sebab aku rabun.

Selepas 2 jam, super show pun berakhir. Aku cepat-cepat pergi kepentas untuk mendapatkan lightstick aku. Selepas setengah jam mencari, aku hampir putus asa. Aku pun berlalu pergi dari pentas tu. Tapi perjalanan aku dihentikan oleh DongHae. DonghHae menunjukkan aku lighstick tu. Aku terus mengambil lighstick tu dan berkata 'kamsahamnida' dan tunduk hormat. Aku bukannya reti nak bercakap dalam bahasa korea, jadi aku terus pergi.

DongHae sekali lagi hentikan perjalanan aku. Mungkin dia pelik kot kenapa aku tak histeria bila tengok dia. Yela, aku kan suka ZhouMi. Tiba-tiba dia tarik aku ke belakang tabir. Sebaik sahaja ternampak ZhouMi, aku terus jerit histeria. Memandangkan aku tak reti nak berkomunikasi dengan dia, aku hanya menggunakan isyarat tangan untuk menunjukkan isyarat ingin bergambar bersama.

DongHae hanya melihat. Selepas ZhouMi pergi, DongHae merampas lightstick yang aku pegang dan campak keluar. Terkejut dengan tindakan dia, aku pun jerit 'hey!'. Aku tak tahu apa yang aku buat sampai dia tak puas hati. Aku kutip lighstick tu dan pergi.

Kali ni, aku dihentikan oleh Henry. Kami berbual;
Henry: Is that your lighstick?
Aku: Yes. Why?
Henry: Actually, your lighstick has hit DongHae's head when we're perform Super girl's song.
Aku: OMO! Really? I didn't mean to throw it. It was an accident.
Henry: After the super show's end, DongHae has watching you while you're looking for your lighstick. I heard he say 'You better watch out.' But suddenly he change his mind after look you're so sad.
Aku: Oh, Im going to say sorry to him.
Henry: After seeing he acting like that, i think he likes you.
Aku: What? are you kidding?
Henry: Why should i?
Aku: Ok, now im just going to say sorry and go home.

Aku pun pergi. Terkejut dengar apa yang Henry cakap. Aku pun cari DongHae, dia ada kat luar sorang-sorang ambil angin. Aku hanya cakap dari belakang dia. 'DongHae, chesonghamnida.' Dia tak bagi sebarang reaksi, jadi aku bergerak untuk lebih dekat dengan dia. Tiba-tiba dia pegang tangan aku dan pandang aku. Aku tergamam kat situ. Masa tu juga aku ternampak kesan lebam kat dahi dia. Aku lepaskan tangan dari dia dan keluarkan handplast yang aku selalu bawa. Aku letak kat dahi dia. 

Suasana jadi kaku. Tak ada siapa antara kami berdua dapat mengeluarkan kata. Fikiran aku bercelaru memikirkan apa yang Henry kata dan tindakan DongHae tadi. Tiba-tiba DongHae berdiri dan pandang tepat pada mata aku dan berkata 'Saranghamnida.' Masa tu aku lupa pasal ZhouMi aku. Aku hanya mengalihkan pandangan kerana tak sanggup nak pandang muka dia. Jantung aku seperti nak keluar. Aku kata 'DongHae-ah.'. DongHae terus peluk aku. Masa tu aku dapat dengar degupan jantung dia. Degupan jantung dia sama seperti aku. Aku kata, 'Naega jeongmal saranghae.'

Masa tu semua ahli Super Junior keluar dan gelak. Aku rasa hairan kenapa mereka gelak. Aku pandang ke DongHae, dia hanya tersenyum. Henry pula hanya menepu-nepuk bahu aku. Tiba-tiba aku terbangun. Rupanya aku hanya bermimpi dalam kelas.

Kawan: Kau tahu? Tadi, satu kelas tengok kau mengigau.
Aku: Ha?! Biar betik?
Kawan: Siapa ZhouMi?
Aku: Ha? aku ada sebut tu ke?
Kawan: Ye, siap hayun-hayun pensel pulak tu.
Aku: Gila, lagi apa aku buat?
Kawan: Kau kata saranghae lepas tu mimik muka kau tu pelik.
Aku: What?!
Kawan: Semua orang gelakkan kau. Cikgu yang tepuk kau tadi. Ha, apa kau mimpi tadi macam seronok je, sampai banyak air liur basi kau keluar.
Aku: Tidakkkkkk!!!

Sebenarnya masa ni masa ujian, aku dah siap jawab soalan aku baringkan kepala aku kat atas meja, tak sangka pulak terlelap. Mimpi yang bukan-bukan pulak tu.Untuk pengetahuan, kawan aku ni tak minat KPOP. Jadi, aku tak cerita pun mimpi aku kat dia.

Aku hampir jadi GF DongHae. Malang betul nasib.

Well, ni mungkin disebabkan aku terlalu nak sangat pergi SuperShow sambil hayun-hayun lighstick. Kat dalam kelas muka DongHae tu tak pernah hilang dari kepala. Tak sangka pula bila tertidur mengigau pasal dyorang tu. ==' Apa nak jadi? Benda dah berlaku. 

Akhir kata, LOVE IS UNLIMITED!


If the commoner married her prince, is it possible for an ELF to marry Super Junior too? #ELFquotes

Maklumat tentang contest boleh klik sini :)


12 comments:

  1. hahaha, baru nak jealous dia dpt jumpa donghea. mimpi ghupernya . AHAHAH :)) cerita ni best ^^

    ReplyDelete
  2. @sibudakRobot: Betul ke? Terima kasih! CErita ni dibawah pengaruh drama korea. lol :D

    ReplyDelete
  3. haha . kelakar lah :)
    wish u good luck ! ^^

    ReplyDelete
  4. ~Elf~ korie too!
    die hard fan of haenim n hyukjae ;0

    kkekeke.sllu gk jd mcm ni
    klakar la plak bila tringt blik ;)
    gudluck yea!

    ReplyDelete
  5. hehe, cite best laa !
    wish you luck :D

    ReplyDelete
  6. @K O R I E: Yea, harap-harap menang. Nak badge tu.... XD

    ReplyDelete
  7. hyehye ,

    HHE , cik kacak pun nak baringkan kepala ats meja lepas jawab paper . kot2 ade rezeki nak dapat mimpi gini jugak . btw good luck lalinx .

    byebye , cik kacak ;)

    ReplyDelete