Im facing my fears. Not.

26 February 2017


Assalamualaikum,

If you guys remember my previous entry, me and my family went to Langkawi in early January. But if you dont, you may check out my entry (here). Okay now back to our topic.

Well, sebenarnya aku takut tinggi. Aku takut nak langkah longkang walaupun dia tak jauh mana tapi kalau dia punya dalam tu deep tahap cipan, memang aku tak boleh. --Boleh langkah. Tapi somebody need to hold my hand.

Bila dah berdiri kat tepi longkang tu, akan rasa macam tinggi gila tempat aku berdiri. Plus, i have an imagination yang kalau aku langkah, aku mungkin akan kena sedut ke dalam longkang tu and i can't escape. --Seriously guys. I am not joking.

What happen in Langkawi is, we stop by kat tempat ada ikan besar-besar tau like almost 80kg. Visitors boleh bagi makan kat ikan-ikan tu.


Visitors boleh pergi kat area dorang simpan ikan tu macam gambar kat atas ni. Me and my dad yang doubt nak lalu atas tu. My sibling and my mum semua rileks je jalan. But hey, mana boleh dorang have fun tanpa aku. So i did step on that floating wood. --3 langkah je to be exact.

Then suddenly ada orang campak makanan ikan dari belakang exactly depan area ikan yang aku tengah berdiri tu. That square area terus berkocak-kocak sebab ikan rebut makanan. Based on the wave caused by the fish, I can tell IKAN TU BESAR WEH. 

Sumpah aku dah takut teruk. Jarak floating stuff dengan rumah kayu tu pun dah makin jauh and aku takut nak patah balik. So i stay still and just wait. Dengan harapan jarak simpanan ikan ni dengan rumah tu makin dekat. BUT IT'S NOT! AND THAT GUY PERGI CAMPAK MAKANAN IKAN DALAM TU LAGI.

"I don't know how to swim and i don't want to die here", tu je dalam kepala aku masa tu. At the same time aku dah imagine ada news pasal aku tergelincir ke apa ke. Aku bayangkan dalam tu ada piranha sebenarnya --Drama betul hahaha.

Then my sister yang dalam gambar tu datang kat aku. I thought dia nak selamatkan aku ke apa rupanya.. "Weh bak sini kamera". Dia biarkan aku overthinking sorang-sorang. Aku maybe takut tinggi. But this ocean, deep inside entah mana dasar dia. Plus, aku ada rasa macam kena sedut?

Tapi gigih jugak aku cuba jalan. Rasa secure sikit bila dorang tutup pakai benda hijau hitam tu. Permainan imaginasi betul. But again aku jalan slow gila sebab takut and my mum dengan my sibling dah jalan jauh.

Almost nangis,
Kbai.

11 comments:

  1. fiksyen crita mu dek. Hehe. Glad u survive and have fun with it. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. My life is a fictionnnn T^T I wish im not over thinking and enjoy these stuff tau T^T

      Delete
  2. Your over thinking cracked me up.. Seriously dramatic sangat.. hhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. I thought semua orang over thinking macam ni? Tak eh? Hhaahaha ok ok i am dramatic TT

      Delete
  3. lol nak gelak ke tidak? hampir sama je imaginasi kita, dulu seram rasa nak jalan atas jambatan terutama kat sungai takut tetiba jambatan roboh dan jatuh sebab takpandai berenang XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama? Okay ada geng. I know you feel me BV. No kidding takut dia atas tu ㅠㅠ

      Delete
  4. hehehe... sama saya pun takut tinggi~!kalau dah takut tinggi, mesti kita akan terfikir bukan2..kalau tak fikir pun, kaki pandai mengigil sendiri..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann? High 5 beb. You feel me! Nasib baik unur 23, takde la nak nangis kuat kuat. Nangis dalam hati je T,T

      Delete
  5. sy pun takot tinggi! bila naik flight tu rasa nak cepat2 la landinggg,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahha jangan duduk tepi tingkap. So far kapal terbang okay hheheh

      Saya boleh kat tempat tinggi yg penting kena rasa secure. Kalau setakat security macam bungee jumping, mintak maap la nak T.T

      Delete
  6. Saya pun takut tinggi and tak reti berenang. Am so not going there.

    And the "Visitors boleh bagi makan kat ikan-ikan tu." part I misread it as "Visitors boleh makan ikan-ikan tu." lol

    ReplyDelete