Tak boleh tidur? Punca?

27 March 2014


Assalamualaikum,


Problem, bila lepas siap assignment dalam pukul 2 lebih tu aku terus tidur. Terbangun dalam pukul 3 sebab ada bunyi apa pun aku tak tau. Lepas tu terus tak boleh tidur.

Otak ni macam nak befikir je. Aku ni memang spesis aktif waktu malam (Aku syak aku ni memang spesis mamalia nocturnal doh). Bila siang tu malas dia macam hape.

Jadi bila tak boleh tidur ni, aku teringat ada dua faktor yang menyebabkan kita tak boleh tidur. Sumber bacaan twitter, HAHAHA




Boleh paham tak perasaan bila tiba-tiba teringat kat benda ni masa terbangun tu? Ugh bencik ai. Aku terus baca ayat kursi sampai pukul 4 and tertidur. Esoknya kelas pukul 8, muka macam zombie. T^T


By the way, fakta yang pertama tu tak boleh diterima kerana benda tu cuma mitos. Ada faktor lain yang yang menjadikan punca kita tak boleh tidur. Bukan ni je. Kalau nak jawapan berilmiah sikit pergi google sendiri. Hahaha

Fakta kedua tu pun tak betul ye. Permainan fakta palsu semata-mata. Saje je nak takutkan korang. For better answer (click here)


P/S: Aku ni tah pape fikir bukan-bukan bila tak boleh tidur. Padahal masa aku buat assignment tu aku minum kopi. Tahap power punya pasal, terus tak boleh tidur. Dah la nocturnal mammal, pastu minum kopi. BURNN HAHAHAHA

P/S: Ni sebenarnya sambungan entry haritu (here). Cuma aku asingkan. HAHAHA

11 comments:

  1. hahaha. sama2. selalu mcm tu. asal terjaga je otak kompem pikir benda bukan2. xD

    ReplyDelete
  2. bnda ni selalu berlaku kat ecah . hee.. kalau terjaga pun mesti mata meliar je tgk kiri kanan. haishh

    ReplyDelete
  3. penah dgr kawan ckp pasal yg life secret 2. tapi malam2 asyik tk boleh tido je. haha tk kan la hari2 ,masuk dlm mimpi org :)

    ReplyDelete
  4. eh. maknyanya banyak kali la ada yang tenung hazy time tidur ? ekekeke

    ReplyDelete
  5. Ninaa Hassan: Haha payah la kalau hari-hari masuk mimpi orang kan? Bila kita nak tidurnya XD

    ReplyDelete
  6. Nur Haziqah Mohd Rosli: Whoa, banyak kali ka terjaga dari tidur? Seram weyh T^T

    ReplyDelete
  7. yang no. 2 tu bunyi macam seram. hahahaa

    ReplyDelete
  8. eyqa yushaiza: Haha pi lempang yang sibuk buat fakta palsu nombor dua tu. Buat orang tak boleh tidur je. XD

    ReplyDelete